sobota, 5 kwietnia 2014

Wędlina pietruszkowa

Warto wypróbować. Polecam!



Składniki:
  • 1 kg mielonego mięsa (u mnie wieprzowe)
  • 1 szklanka kaszy manny (opłukanej i odciśniętej)
  • 1 - 2 pęczki pietruszki 
  • 4 jajka
  • 3 4 ząbki czosnku
  • pieprz mielony
  • vegeta
  • 2 woreczki foliowe
Mielone mięso wymieszać z pozostałymi składnikami, doprawić vegetą i pieprzem. Masę podzielić na dwie części, każdą włożyć do woreczka foliowego (ja miałam woreczki do zamrażania), masę ubić, boki dobrze zawiązać nitką. Woreczki z mięsem włożyć do wrzącej wody, gotować (na malutkim ogniu) około 1 godziny. Wyjąć z garnka przykryć deską i obciążyć np. garnkiem z wodą. Po wystudzeniu wędlinę wstawić do lodówki na 8 godzin.


2 komentarze:

  1. mmm...
    Koniecznie muszę wypróbować ten przepis :)
    Mam nadzieję, że woreczki nie zaczną się topić podczas gotowania :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam woreczków do zamrażania żywności, są grubsze, i podczas gotowania nic się nie działo.

      Usuń