czwartek, 10 kwietnia 2014

Szare kluski (kluski kartoflane)

Smak dzieciństwa:) Takie właśnie kluski robiła moja babcia, mama, a teraz ja podaję je mojej rodzinie. Kluski podaję do zup, z twarogiem lub kapustą zasmażaną. Pyszota:)




  • 1- 1,5 kg obranych ziemniaków
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1,5- 2 szklanki mąki żytniej
Ziemniaki zetrzeć na małych oczkach (tak jak na placki). Powstałą wodę odlać. Dodać przesianą mąkę, sól i jajko. Wymieszać dokładnie (ciasto ma być dość sztywne). W garnku zagotować osoloną wodę. Ciasto kłaść partiami na deskę (najlepiej drewnianą) i łyżką moczoną we wrzątku, odcinać kluseczki. Gotować około 5 min. Kluski wylać na sito i przelać zimną wodą.


6 komentarzy:

  1. Oj, znam ten smak,,,,jak tesknie za Mama,to narobie ich,najem sie,,,to byl i jest rarytas....Z cebulka i boczkiem,lub wedlina podsmazona polane,,i surowka z kapusty kiszonej,,,,,,Niebo w gebie i ile wspomnien,,,i Mama gdzies tam z gory cieszy sie,ze corka ledwo zipie jak pojadla sobie tych kluseczek,,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piękne wspomnienia, wzruszyłam się:) pozdrawiam

      Usuń
  2. Wygląda pięknie, bardzo apetycznie. Takich jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. A w moich rodzinnych stronach - z dzieciństwa ,a mam 51 lat - nazywały się kluski kudłate,a może przez nas dzieci została wymyślona taka nazwa :)

    OdpowiedzUsuń