piątek, 4 kwietnia 2014

Jabłecznik

Przepis pochodzi ze starej, pożółkłej kartki. Delikatne ciasto, rozpływa się w ustach:)


  • 6 jajek
  • 4 łyżki cukru
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g masła
  • 1- 3 łyżek śmietany lub mleka
Przesianą mąkę, masło, żółtka, cukier, proszek i śmietanę zagnieść. 1/3 część ciasta (na kruszonkę) zamrozić. Pozostałym ciastem wylepić dużą blaszkę. Nakłuć widelcem.


  • 1,5 kg jabłek
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki bułki tartej (można pominąć)
Jabłka zetrzeć na dużych oczkach. Zagotować z cukrem około 3-4 minuty, (gdy jabłka puszczą dużo soku, lekko je odcisnąć i dodać bułkę tartą).Przestudzone jabłka rozłożyć na ciasto.
  • 6 białek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 budyń proszek (na 0,5 litra mleka)
Ubić na sztywno pianę, wsypać cukier. Dalej ubijać. Na końcu wsypać budyń i połączyć delikatnie łyżką. Pianę rozłożyć na jabłkach, na wierzch zetrzeć ciasto na kruszonkę. Piec w 180 stopniach, 50 minut (do suchego patyczka).



7 komentarzy:

  1. Tradycyjny, wspaniały jabłecznik! Super wyszła Ci beza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie wstawiłam do pieca ;) zobaczymy jak wyjdzie ale trochę zmodyfikowałam, dodałam cynamon do jabłek które drobno pokroiłam a do kruszonki drobno zmielone migdały :)
    pozdrawiam ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie wstawiłam do piekarnika :) mam nadzieje że bedzie pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię! Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń